Påsk?

Jag kom på att jag inte äger en enda påsk dekoration!
Har ni några roliga tips vart jag kan hitta något snyggt?

Tänkte iallafall dekorera lite björkris eller videkissar med fjädrar till helgen..
Men annars är jag helt tom..

En Dansk kollega berättade idag vad dom har som tradition i Danmark.
Att skicka Gækkebrev - Gække betyder luras & narras på svenska.
Själva breven är klippta i papper så att ett mönster bildas, Enligt tradistionen ska man skicka  brevet till en vän före påsk, brevet ska innehålla en vers, en snödroppe och avsändarens namn skrivet med antal prickar som bokstäver i förnamnet. Mottagaren ska sedan gissa från vem brevet kommer ifrån före första påskdagen. Om man gissar rätt så får man ett påskägg av avsändaren och gissar man fel är man skyldig ett ägg till avsändaren. 
Man får endast gissa en gång vem det kan vara :)

Kul idé och fin tradition!


wikipedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0