Barcelona Fåtölj / Stol

Kikar mycket på denna fåtölj, kan inte släppa den riktigt.
Den klassiska Barcelona Fåtöljen förföljer mig mer eller mindre..

Jag har en romantisk bild av att ha 2 av dessa, vita. Med ett snyggt brickbord med grönt mönster på i mitten. Där sitter jag och läser mina tidningar och dricker ett gott grönt té och funderar på nya projekt.

Den finns i flera färger, se nedan, vilket innebär att jag inte kommer ifrån tanken att ha 2 stycken - hur än mitt hem kommer se ut framöver!

Läcker va?




Barcelonastolen ritades 1928 av arkitekten Ludwig Mies van der Rohe och möbelformgivaren Lilly Reich.
Stolen, med tillhörande fotpall, har en bärande struktur av korslagt, förkromat stål, med sittdyna och ryggstöd av stoppat läder. Sittytan är bred och markant bakåtlutad, vilket tillsammans med fotpallen ger en fåtöljliknande karaktär. /wikipedia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0